Saturday, July 21, 2012

Six Sentence Sunday - SILVER LININGS #7

For this week's six, I've chosen another snippet from my work in progress, SILVER LININGS, where Parker has just walked into Billie's life again after being away for a decade. My previous posts from this WIP are here.

This week, Billie and Parker are attending a local community dance.  Her great-aunts and his grandfather have conspired to have Billie and Parker seated next to one another.

*****
          "Would you like to dance?" Parker's voice was low, sending delicious shivers over her.
          "I don't really... well, maybe not just now."  That eyebrow of his lifted slightly, like he didn't believe her.
          "Your foot seems to think otherwise," Parker said, humor vibrating through his words.
          Billie glanced under the table - oh, God, she'd been tapping her foot against Parker, not the table leg like she'd thought. 

*****

Thank you for stopping by to read my Six Sentence Sunday post.

Check out the Six Sentence Sunday website to find links to more author blogs and snippets! The other writers who participate in this are fabulous and talented - so check them out!

36 comments:

Kate Warren said...

Cute six! So he's got a leg like a table then?

Jessica Subject said...

LOL So cute! Just get up and dance. :)

Teresa Cypher said...

lolol! I love your characters, Lorraine! My gosh, so perfect! :-) Great six! :-)

Darlene Maynard said...

I loved it! so funny!

Donna Cummings said...

Too perfect! LOL This really made me smile.

Jessica K said...

Perfect six! :)

Sandra Sookoo said...

lol guess they'll be dancing now :-)

Jennifer Lowery (Kamptner) said...

Love it!! I'm smiling :) Awesome six!!

Veronica Scott said...

Oh I enjoyed this six! Such fun, the tapping foot and all....this is a terrific story, excellent excerpt!

ManicScribbler said...

Excellent - very funny! Well done.

Ranae Rose said...

LOL, I hate when that happens.

Karen de Lange said...

So funny! Really cute six.

Jenna said...

Don't you hate it when that happens! LOL Fun scene. :)

Joanne Stewart said...

hehe. Fantastic six.

Ann Swann said...

Great 6. I especially like the tag "humor vibrating through his words." Nice!

Zee Monodee said...

LOL! That last line is so funny! Great job :)

K.E. Saxon said...

Too much. *shakes head with grin on her face* So realistic, perfectly syncopated dialogue and POV. Genius. Excellent six, Lorraine!!

Carmen DeSousa said...

LOL! Can't hide that body language, can she? ;)

S. J. Maylee said...

Well done Auntie and Grandpa. Fun dialogue, Loved it. Will she dance?

Siobhan Muir said...

Oops, it looks like she invited him before he invited her! Fun six, Lorraine. :)

Samantha Paige said...

Love it! Sounds like something's about to brew between them.

Jess Schira said...

As far as embarrassing situations go, it could have been worse, though I doubt she thinks so right at this moment. Very nice job!

Sue Ann Bowling said...

Great-Aunts on one side and a grandfather on the other? They're doomed!

sue said...

oh shit that was funny. Humour vibrating -- great way of saying that

A.S. Fenichel said...

LOL That's great!

Carrie Crain (Wildcats Wife) said...

The body has a mind of its own! This was sweet and romantic!

Monica Enderle Pierce said...

Ah-ha-ha! She's gonna end up in his arms, despite herself. :D

Paula Martin said...

How embarrassing! Love this six!

L.J. Kentowski said...

Hahaha!! I love it! Great 6!

Mae Clair said...

Delightful six! I love 'delicious shivers' and when she realizes her mistake. Ooops! Billie has some 'splaining to do, LOL!

J.M. Blackman said...

It's tragic when your body betrays you, but delightful to read it happening to an unsuspecting character. Totally realistic and enjoyable.

Patricia Preston said...

Love the ending! Very entertaining six!

Kylie Scott said...

Awesome 6. Poor girl, she's so busted!

Maryellen said...

awww so cute!

elingregory said...

Oh no - mortifying. But at least she can get up and dance now. :)

Cindy Dwyer said...

Oh! Hahahahaha. Yeah, I can see myself doing that. In fact, I have done it - in meetings no less. Awkward.

Great six.